maandag, augustus 03, 2020

Nieuwe site, gemaakt met Sparkle app

Onlangs heeft Adobe de stekker uit de web-editor Muse getrokken en besloten om er ook geen opvolger voor te maken. Helaas, want ik werkte er sinds 2013 met veel plezier mee. En voor die tijd met haar voorgangers GoLive en PageMill, dat was ergens deep in de nineties. Zoals alles verandert, moest ik nu dus een radicale switch maken. Na een uitputtende studie en veel tegenvallende probeersels kwam ik uit op Sparkle app.


Sparkle wordt in reviews nog een “ruwe diamant” genoemd. Volgens de kenners veelbelovend, maar nog niet helemaal af. Toch kon ik hiermee mijn Muse site zonder al te veel hoofdbrekens nabouwen op een prettige en leuke manier.

Niet alleen van het resultaat, maar ook van de interface en de ondersteuning word ik heel erg blij. Eigenlijk ben ik Muse al vergeten. Zo zie je maar weer: ieder einde is een nieuw begin.

Niet alleen mijn site, ook mijn Plan van Aanpak is vernieuwd. Wat blijft is het werken volgens de principes van de kosmische dag. Dat betekent:

* open agenda
* heldere en directe communicatie
* realistische doelen en planning
* concrete afspraken en acties
* enthousiasme en plezier

Spreekt mijn aanpak je aan, dan hoor ik dat graag!

Geen opmerkingen: