woensdag, januari 04, 2006

The morning after....

Die duurde een dag of 3, voordat iedereen weer volledig hersteld was. Puerto Naos was rond een uur of 2.00 al collectief strontlazeres, maar de doorlopende parade tussen de 3 open kroegen en het hotel was alleen maar lachen en gezellig. Het nogal extreme drankmisbruik leverde weliswaar een hoop slap geouwehoer op, maar verder helemaal geen rotzooi of gezeik. Het verschil met vergelijkbare feestelijkheden in Nederland valt me nog steeds op. Dankzij sloten water heb ik het tot 8.00 uitgehouden, en ik had de mazzel dat de laatste open kroeg 20 meter van huis is. Toch heb ik de Nieuwjaarsduik pas ´s maandags gedaan en had vet medelijden met degenen die zondags gelijk door naar hun werk moesten, die liepen er maandag nog steeds als een zombie bij. Er is weer een bende verse Nederlanders geland, dinsdag waaiden ze met windkracht 7 het terras op met gevoerde jassen, waar ze er al snel achter kwamen dat het ondanks die wind 24 graden was. Was wel een komisch gezicht die massale striptease, maar het zegt genoeg over waar ze vandaan komen, brrrr.... Langzaamaan pakken we de dagelijkse routine weer op, hoewel de locals zaterdag nog een feest te gaan hebben: Los Reyes Magos, oftewel 3 Koningen, traditioneel het feest van kado´s geven wat is uitgelopen op een commercieel circus waarmee vergleken de Nederlandse Sinterklaas en Kerstman kleine jongens zijn. Maar goed, ik heb er geen last van want dit is puur een familiegebeuren.

1 opmerking:

Karin Knijnenburg zei

Hoi Felix,
Sorry dat ik zo laat reageer maar ik zit nu weer in Kikkerland... met 1 voordeel: breedband-internet!
Ik benut nu pas alle mogelijkheden van dit Blog ;-)
Heb 1000 x liever een "Delta" dan die sneeuwstormen hier :-(

Bedankt voor je reactie!