woensdag, november 02, 2005

Una palmera falsa


Help, ik hou niet meer op met bloggen. Dan kan ik ff PalmeraFalsa uitleggen, een nick-name die ik een tijdje terug gebruikte in een spaanstalige chat. Het is een woordgrapje, want de gemiddelde spaanstalige, zowel van het spaanse vasteland als van de voormalige koloniƫn, leest het als "namaak palmboom". Alleen een bewoner van de Canarische eilanden herkent "palmera" als de vrouwelijke tegenhanger van de palmero, de bewoner van La Palma. Alleen zal hij het hoofd nog breken op dat "valse", maar ook dat valt te verklaren. Ik ben geen echte palmera want uit de Hollandsche klei getrokken, waarin overigens nog wel eens plastic palmbomen worden geplant.
Vals of niet, deze Palmera gaat de komende tijd weer flink van van dit uitzicht genieten. In de volgende aflevering antwoord op de prangende vraag of het me gelukt is om 4 kilo verse mosselen La Palma op te smokkelen.

3 opmerkingen:

Peer alais Cinogenic zei

Haai moppie leuk je weer eens te lezen :P enne geweldig dat je daar lekker in de zon zit.
Ik ga zeker je blog bezoeken.
Ronald zit op http://www.waterenvuur.blogspot.com
en mij kan je aan klikken

xxx

Peer alais Cinogenic zei

haai ik ben blij weer eens iets van je te lezen :P
Hoop dat alles goed met je gaat daar in de zon....
Ronald zit op http://www.waterenvuur.blogspot.com

xxx Peer

Karin Knijnenburg zei

Hey Peerke,
Ik lees het nu pas... zit weer in het Kikkerland, met breedband, en minder druk met allerlei zaken die ik in toenemende mate uit de Blog heb gecensureerd :-P

Tot gauw, gaan we weer eens naar de Turk!
Muchos besos, Kaat Mossel :-)